woensdag 28 september 2011

Flinke opgezette lymfeklier, oorzaak bekend.

Het zal een aantal mensen niet ontgaan zijn dat ik het de afgelopen tijd over zenuwen, onzekerheid heb gehad en dat daarbij de reden mijn lymfklier was die opgezet was.
Verscheidene onderzoeken heb ik moeten ondergaan en uiteindelijk heb ik daar de uitslag van gekregen.

Bij de onderzoeken moest ik naar de KNO-arts en toen ik daar vandaan kwam begon ik iets te vermoeden en dat vermoeden is in die week alleen maar sterker geworden.
Nu kun je zeggen dat een vermoeden maar een vermoeden is en dat het dus niet zo hoeft te zijn dat wat je vermoed, wat overigens wel waar is.
Helaas is in dit geval mijn vermoeden die ik zo sterk had bevestigd en is het helaas geen goed en prettig nieuws en dat is even flink balen en slikken.
Omdat ik het dus vermoede was het niet zo'n grote schok voor mij omdat ik er min of meer op voorbereid was dat ik dit antwoord zou kunnen krijgen.
Om maar even op de proppen te komen is bij helaas de diagnose lymfeklierkanker vast gesteld.
Op het moment dat ik het nieuws te horen kreek was het dus niet zo'n grote schok, maar naar mate de tijd verstreek begon bij mij het besef ineens heel langzaam te dagen.
Ook al was de schok niet zo groot, toch doet zulk nieuws uiteindelijk wat met je en dat is mijn geval geen uitzondering.

Mensen om me heen waren erger geschokt dan dat ik zelf was en de meeste mensen hadden dit ook totaal niet verwacht bij mij, maar zo zie je maar dat het altijd ineens om de hoek komt kijken.
Natuurlijk had ik dit zelf liever ook niet gehad, maar aangezien het nu wel zo is, zal ik het er gewoon mee moeten doen en zal ik er gewoon mee om moeten gaan.
Er is geen mens die om dit soort dingen vraag, maar helaas krijg je dit gewoon op je pad geschoven of je nu wilt of niet.

In ieder geval moet ik nu nog 2 onderzoeken ondergaan om te kijken of dat er geen uitzaaiingen zijn in mijn lichaam en daarvan hoor ik dan heel snel weer de uitslag.
Ook wisten ze mij nog niet te vertellen om wat voor soort/type kanker het gaat en dat is heel belangrijk om te weten zodat ze daar de behandeling aan toe kunnen passen.
Ook wat voor soort/type het is krijg ik binnen een week nog te horen.
Hoe het er verder allemaal uit zal gaan zien weet ik niet, maar daar zal ik denk ik waarschijnlijk heel snel achter komen en misschien nog sneller als dat ik me kan beseffen.

In ieder geval denk ik dat het besef nog beter door zal komen wanneer ze gaan beginnen met de handelingen en misschien valt dan pas de klap bij mij.
Het is me in ieder geval niet in m'n koude kleren gaan zitten, maar goed bij wie zal dat wel zijn uiteindelijk.
Het is ook nog zo dat de mensen om me heen het er moeilijker mee hebben als dat ik het zelf heb, want ik moet zeggen dat nu de onzekerheid voorbij is, ik me heel ontspannen voel.
Waarschijnlijk zal ik een andere blog op gaan zetten waarin ik het verloop van mijn ziekte op zal gaan schrijven om het gewoon van me af te kunnen schrijven en voor de mensen die geïnteresseerd zijn in mijn ziekteverloop van mijn lymfeklierkanker.

Intussen heb ik een andere blog opgezet waarin ik mijn verloop in het ziekteproces zal bij gaan houden.
Het adres hiervan is: http://alandavisstrijdtegenlymfeklierkanker.blogspot.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten