maandag 28 maart 2011

Mensen die zoekende zijn over PDS.

Enige tijd geleden begon ik met dit blog over PDS en hier op dit blog vertel ik mijn ervaringen met PDS en hoe ik er soms over denk.
Nu deze blog al een tijd op internet draait, kan ik goed zien hoe vaak het wordt bezocht, ik kan zien uit welk land ze komen, vanaf welke website ze op mijn blog terecht komen en met welke zoek criteria ze op mijn blog terecht komen.
Zoek woorden die ik de afgelopen tijd regelmatig voorbij heb zien komen zijn?
  1. Heb ik PDS.
  2. PDS en aandrang.
  3. PDS en reacties.
  4. Ervaring met PDS.
  5. Gasvorming / Gassen in darmen.
  6. Kortademigheid en PDS.
  7. Bukken en PDS.
  8. Pijn in darmen, pijn in buik.
  9. PDS en vermoeidheid.
10. Buikklachten.
11. Opgeblazen gevoel.
12. Wat te doen bij pijn.
13. Drukkend gevoel darmen.
14. Prikkelbare Darm Syndroom.
15. PDSB.

De laatste zoekterm komt omdat ik heel vaak een verwijzing in mijn blog plaats naar de Prikkelbare Darm Syndroom Belangenvereniging, zodat mensen altijd daar naar toe kunnen gaan.
Er is op het moment nergens zoveel informatie vinden over PDS als bij de PDSB.
Heel veel mensen die zoeken op internet over PDS, komen uit Nederland.
Ook heb ik al heel wat bezoekers gehad uit Belgiƫ, de Verenigde Staten, Duitsland, Hongarije en Vietnam.

Het meest bezocht artikel van mijn blog is wel, PDS en vermoeidheid.
Daarna het artikel, hoe kun je buikpijn verzachten en vervolgens, opgeblazen gevoel gasvorming PDS.

Mijn conclusie hieruit is dat toch een hoop mensen opzoek zijn naar meer informatie over PDS en dat messen graag ervaringen willen zien of lezen, zonder dat ze daar direct om hoeven te vragen.
Ik kan niet per definitie meer informatie geven dat de PDSB al doet, maar ik kan wel mijn ervaringen opschrijven en delen met anderen.
Ik denk dat mensen zich toch nog enigszins schamen over bepaalde onderwerpen van PDS en daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want iedereen kent het gevoel van schaamte wel.
Als je nu kijkt naar het onderwerp ontlasting of winderigheid, daar zul je niet zo heel gauw over praten.
Misschien praat je wel iets makkelijk over dit soort onderwerpen tegenover mensen die je goed kent, maar toch kan er dan een stukje schaamte bij komen kijken.
Misschien dat mijn ervaringen mensen laat zien dat ze niet de enige zijn en misschien dat ze wel enig antwoord kunnen krijgen op vragen of onzekerheden door het lezen van mijn ervaringen.
Het is in ieder geval fijn denk ik voor dat soort mensen dat ze zich zelf herkennen in bepaalde situaties, zonder dat ze daar echt naar hoeven te vragen.
Nou ik hoop op deze manier mensen toch op deze manier een beetje te kunnen helpen en dat ze op deze manier toch een goede manier vinden om met PDS om te gaan, of ze weten wel met PDS om te gaan en willen gewoon wat herkenning zien bij andere.

Wat ik zeker zal doen is dat ik met deze zoek criteria rekening ga houden, over sommige onderwerpen heb ik al wel eens geschreven en toch kun je op sommige onderwerpen ietsje dieper ingaan.
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik het best fijn vind om bepaalde dingen van me af te schrijven en dat te delen met andere, maar dat neemt niet weg dat ook ik af en toe moeite heb om over bepaalde onderwerpen te schrijven.
Maar desondanks geeft het me een goed gevoel als ik zie dat mensen het lezen.

Vraag je je af of je PDS hebt?
Heb je PDS?
Ken je iemand die PDS heeft?
Ben je op zoek naar informatie over PDS?
Neem dan eens een kijk op de website van de Prikkelbare Darm Syndroom Belangen vereniging.
Tevens heb je de mogelijkheid om lid te worden van de PDSB. Het adres is www.pdsb.nl

1 opmerking:

  1. Super idee deze site.Mijn moeder heeft PDS en kan hierdoor veel leuke dingen niet meer doen.Zelf heeft ze soms het idee dat het toch iets anders is(kanker)waardoor de klachten alleen maar verergeren.Ik denk dat het voor haar een hele geruststelling is om te lezen dat er meer mensen met dezelfde symtomen rondlopen die wel degelijk bij PDS horen.Ik zal haar deze site zeker laten lezen!

    BeantwoordenVerwijderen