woensdag 30 maart 2011

De Prikkelbare Darm Syndroom Belangenvereniging

Veel mensen bezoeken dagelijks mijn blog en dat vind ik ook heel fijn dat mensen mijn blog lezen.
Zoals ik al eerder schreef mensen zijn toch enigszins op zoek naar antwoorden, herkenning, ervaringen van andere mensen en naar informatie.

Op mijn blog lezen mensen mijn ervaringen met PDS en mijn denken over PDS.
Het is zeker fijn dat ik mijn ervaringen op deze manier kan en mag delen met andere mensen en dat zal ik ook zeker blijven doen op mijn blog.

Vandaag dan eens een stukje over de Prikkelbare Darm Syndroom Belangenvereniging (PDSB).
Al heb ik jaren aan zitten modderen met klachten en vervelende situaties, maar ik heb toch ook een hoop op mogen steken van de PDSB en ik heb er dus een hoop geleerd over PDS.
Als ik naar mezelf kijk, dan ben ik ook wijzer geworden over mezelf en heb ik bijvoorbeeld geleerd wat bepaalde voedingen met mijn darmen kunnen doen en wat medicijnen kunnen doen en betekenen.
Wat dat betreft heeft de PDSB mij een heel eind op weg geholpen en nog steeds wordt ik er wijzer van.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, voor een zeer uitgebreide informatiepakket moet je echt bij de PDSB zijn en zullen vele vragen beantwoord kunnen worden.
De informatie die je daar bijvoorbeeld kunt vinden is:
1. Wat is PDS en de Diagnose ervan.
2. Maatschappelijke gevolgen van PDS.
3. Enzo voort.

Als je dus de diagnose PDS hebt gekregen en je bent zoekende over hoe en wat, dan kan ik je geen betere plek aanbevelen.
Als je op de website van de PDSB komt, kun je je aanmelden als lid en daar zitten gelijk weer een hoop voordelen aan vast.
Zodra je lid wordt, krijg je een zorgboek over PDS en krijg je ook een pasje waarmee eventueel toegang krijgt tot een toilet waar je normaal niet kunt komen.
Ook als je lid wordt, heb je toegang tot het ledenforum.
Op het ledenforum heb je toegang tot nog meer informatie, kun je ervaringen van andere lotgenoten lezen of ervaringen met elkaar uitwisselen.
Ook als je vragen hebt en die je niet kunt vinden zo op de website, dan kun je je vraag ook gewoon stellen op het forum en daar krijg je altijd reactie op je vraag.

Bij de PDSB kun je ook brochures aanvragen die je weer uit kunt delen aan familie, vrienden of kennissen zodat je beter kunt laten begrijpen wat PDS is.
Ook ik weet dat er in deze maatschappij een hoop onbegrip bij komt kijken als je PDS hebt en dan zijn die brochures soms reuze handig.
Ook heb je brochures die je kunt geven aan je werkgever, aan een arbo-arts of een arbeidsdeskundige van het UWV. Deze laatste brochures zijn bijna een must vind ik zelf, omdat het een hoop ellende kan besparen.

Bij de PDSB worden er regelmatig bijeenkomsten georganiseerd waar dan lezingen worden gegeven en waar je dan gelijk enig contact kun leggen met lotgenoten.
Deze bijeenkomsten worden altijd gemeld zodat je altijd weet wanneer er een bijeenkomst is en of de bijeenkomst bij jou in de buurt is.
Ook wordt je op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen als het gaat om PDS.
Als je op de website van de PDSB komt, dan is het zeker aan te raden om regelmatig het nieuws eens te bekijken, want daarin wordt van allerlei nieuws gemeld omtrent PDS en zorg zaken.

Ben je niet meer instaat om fulltime te werken of kun je gewoon niet werken, maar kun je nog wel een paar uurtjes in de week wat dingen doen en wil je iets kunnen betekenen voor een ander mens.
Dan kun je zeker nog iets betekenen, door vrijwilliger te worden bij de PDSB.
Misschien vindt je het ook wel gewoon leuk om vrijwilliger te worden zodat je gewoon iets om handen hebt, nou dan is dat ook geen probleem.
Ik zelf ben ook vrijwilliger bij de PDSB. Ik houd me bezig op het ledenforum om daar de vragen van lotgenoten te beantwoorden of om ervaringen uit te wisselen.
Ook start ik binnenkort met een project waarin de PDSB aan mee werkt, in dat project neem ik zitting in een adviesgroep. De project wordt Dialoog gezuurde re-integratie genoemd en dan zegt de naam al een beetje waar het over gaat.

Dus mensen heb je PDS en heb je wel eens gehoord van de PDSB, ga er dan eens een kijkje op de website en als je dan nog geen lid bent, meld je dan gelijk aan.

En heb ik je al een beetje kunnen overtuigen om lid te worden van de PDSB?
NIET??
Jammer in dit geval, maar ik zou wel zeggen denk er dan nog maar eens rustig over na.

De website van de PDSB is te vinden op: www.pdsb.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten