vrijdag 4 maart 2011

Waarom een blog over PDS?

Waarom een blog over PDS?
Ik heb een blog opgezet over PDS omdat graag mijn ervaringen wil delen met andere mensen.
Veel mensen zijn ook opzoek naar herkenning en door een blog op te zetten met mijn ervaringen over PDS, kan ik mensen kennis laten maken met PDS en kunnen mensen herkenning vinden.
Ik heb gemerkt dat herkenning best prettig kan zijn, want door herkenning kun je soms toch een bepaalde rust vinden.
Je vind rust doordat je dan weet dat je niet de enige bent die met PDS rond loopt en dat de klachten die daarbij horen ook bij meerdere mensen voorkomt.
Ik heb ook gemerkt dat mensen zich soms ongerust voelen door de klachten die ze hebben en dat sommige klachten niet begrepen worden door de mensen in je omgeving.

Omdat ik al zeker 16 jaar met buikklachten rond loop en sinds 2009 weet dat het PDS is, wil ik gewoon mijn ervaringen graag delen. Herbij horen leuke ervaringen, maar ook de genante en de vervelende ervaringen bij.
Het is soms ook heel moeilijk om over bepaalde ervaringen te praten met iemand en doordat ik mijn ervaringen opschrijf hoop ik dat mensen een beetje rust in zich zelf kunnen vinden.
Een paar jaar geleden kon ik er ook heel moeilijk over praten met andere mensen en soms is dat nog wel eens. Het ligt dan echt aan de persoon en de situatie of ik het wel of niet kan vertellen.
Doordat ik mijn ervaringen nu opschrijf gaat het makkelijker en tegelijker tijd deel ik dit met praktisch de hele wereld. Voornamelijk is deze blog bedoeld voor mensen met PDS en eventueel voor mensen in de zorg en misschien voor bepaalde mensen in instanties.

Ik vind het zelfs heel fijn om mijn ervaringen op te schrijven en te delen met andere mensen, daardoor valt er soms een hele last van m'n schouders en dat lucht soms best wel eens lekker op.
Van de ervaringen die ik deel, kunnen mensen daar eventueel nog wat van leren, of dat bepaalde dingen gewoon weer wat duidelijker worden voor iemand.

De ene ervaring schrijf ik makkelijk weg dan de andere ervaring. Het ligt dan wel heel erg aan het onderwerp waar over het gaat.
Je mag best weten dat ik me voor sommige ervaringen best wel eens een beetje schaam, hoewel ik er in alle gevallen helemaal niks aan kon doen. Het zijn wel ervaringen die ik heb meegemaakt, maar daarom soms best wel eens genant.
Ik hoop met deze blog mensen enigszins te kunnen helpen en een bepaalde voldoening te kunnen geven en zoals ik al eerder zei, van ervaringen kun soms iets leren.

Het feit dat mensen toch wel op zoek zijn naar herkenning of informatie, gaf mij de motivatie om deze blog op te zetten. Ook heb ik voordat ik deze blog opzetten mijn website toegespitst op PDS.
Ik zou het ook fijn vinden als PDS bekender zou worden onder de mensen en nog mooier zou zijn als de overheid PDS als een ziekte zou gaan erkennen.
Door mijn website en deze blog hoop ik dit misschien toch ook beetje te kunnen bereiken.
Dus kom je regelmatig op mijn blog en lees je bijna alle artikelen die ik schrijf en lees je nu dit stuk, dan zeg ik zeg het voort.

Wil je meer kennis op doen van PDS omdat je in de zorg zit of omdat je er gewoon meer van wilt weten, dan zeg ik gewoon dat je op de hier onderstaande website kunt kijkenl
Heb je PDS en kom je een hoop onbegrip tegen of wil je informatie doorspelen, stuur ze dan gewoon naar bijvoorbeeld de volgende websites:
1. Prikkelbare Darm Syndroom Belangenvereniging http://www.pdsb.nl
2. Mijn eigen website http://www.alandavis.nl
3. of stuur ze naar deze blog http://pdsenmeer.blogspot.com

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het heel erg knap dat je op deze manier over jouw ervaringen praat en de blog hebt opgezet!en ik denk zeker dat mensen hier iets aan hebben. Groet Angelica

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Alan

    Ik heb net zoals jij last van PDS. Ik vind het een toffe initiatief dat je een website online hebt geplaatst over het onderwerp waarmee je andere patiƫnten kunt voorzien van praktische tips.

    Heb jij ook last van je darmen wanneer je een bakje koffie drinkt? Ik alvast wel... Wou weten als dat bij anderen ook het geval was..

    Grtz

    BeantwoordenVerwijderen