dinsdag 8 februari 2011

Geen pijnlijke klacht maar wel genant.

Gisteren schreef ik al dat ik een hele week geen last had van m'n PDS.
Nu heb ik daar nog steeds niet echt last van, maar ik begin het al wel weer te voelen.
Waar ik wel last van heb is dat ik behoorlijk winderig ben sinds gisteren avond.
Zolang je alleen bent is het niet zo erg en kun je gewoon alles laten vliegen en vaak kun je het ook niet eens tegen houden.
In ieder geval is het ook niet goed om ze in te houden, want daar krijg je alleen maar een opgeblazen buik van en op een gegeven moment zal je buik pijn gaan doen.
Als je onder mensen bent is het erg vervelend als je heel erg winderig bent en vooral als zo ook nog eens behoorlijk gaan stinken.
Op zo'n moment zou je ze op willen houden en dat probeer je dan ook en sommige kun je ook tegen houden, maar wel ten koste van je buik, want die wordt behoorlijk opgeblazen en gaat pijn doen.
Mocht er toch nog een scheet ontsnappen, dan voel je je behoorlijk genant en hoop je dat mensen het niet in de gaten hebben, zolang hij niet stinkt en niet te veel geluid maakt.
Op het miment dat zo'n scheet wel stinkt, dan heb je het gevoel als of je wel door de grond heen zou kunnen zakken. Vooral als je hoort dan mensen hun neus ophalen omdat ze het ruiken.
Het liefst zou je zo snel mogelijk weg willen kruipen of gewoon zo snel mogelijk verdwijnen.
Het is gewoon erg genant en erg vervelend. In eerste instantie voor de persoon die er niks aan kan doen en ten tweede de mensen die vinden dat je dit niet kunt maken in gezelschap.

Voor veel mensen met PDS is dit een punt, waarop ze zeggen als ik weer zo'n dag heb dat ik zo veel scheten moet laten, dan ga ik de deur niet meer uit.
Heel begrijpelijk want op die momenten wordt je heel onzeker en voel je je behoorlijk ellendig en dat is zo'n moment dat je niet meer mee wilt maken, hoewel je er niet altijd onderuit komt.
Winderigheid kan dus grote gevolgen hebben voor het sociale leven, maar ook als het gaan om werk.
Er zijn mensen die hier geen begrip voor kunnen opbrengen als je het uitlegt of verteld, maar er zijn gelukkig ook mensen die het wel willen begrijpen en kunnen begrijpen.

Ik zou dan ook graag heben dat hier meer begrip voor kwam en misschien wel meerdere met mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten