zondag 6 februari 2011

Zondag en geen last van PDS

Vandaag een gewone zondag, een dag waarop meestal niet veel te doen is of om gewoon lekker niks te doen. Ik weet wel dat ik vandaag eerst een beetje ga uitzieken, want dat heb ik de afgelopen week niet echt kunnen doen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet veel last van m'n PDS heb, want da scheelt toch wel heel veel in het doen en laten van mij. Als ik last heb van m'n PDS, dan moet je het toch al weer een stuk rustiger aan gaan doen en als ik er heel veel last van heb, dan kan ik helemaal niet veel.
Dus zo'n dag als vandaag omarm ik dan ook met veel plezier en dan is dat een dag om dubbel van te genieten. Er zijn mensen die een chronische ziekte hebben en die hebben er gewoon elke dag last van en met PDS is het zo dat je er soms gewoon een tijdje zonder klachten rond kunt lopen, maar het kan ook zijn dat je heel veel dagen achter elkaar last van kunt hebben.
Ik moet zeggen dat ik er de afgelopen week weinig last van heb gehad, maar daarvoor heb ik er zeker een paar maanden last van gehad en in die periode heb ik niet veel kunnen doen.

Voor die genen die niet weten wat PDS is.
PDS is een functionele darmstoornis en het komt heel veel voor in de westerse wereld.
De aandoening is niet erg, maar wel heel erg vervelend, Het kan zijn dat je er ineens last van krijgt waardoor je je bezigheden even moet onderbreken, maar het kan ook zo zijn dat je er zoveel last van hebt dat je je bezigheden gewoon moet stopzetten voor een tijdje.
In Nederland heeft ongeveer 8% van de bevolking PDS, waarvan het grootste gedeelte vrouw is die het heeft.
Ik heb ook nog een eigen website waarop ik het een en ander heb opgeschreven over PDS. Daar heb ik ook het een en ander aan ervaring opgeschreven van de afgelopen jaren en wat voor gevolgen PDS kan hebben. Ook vind u daar meer informatie over PDS.
Mijn website is: www.alandavis.nl
Ook kunt u eens kijken op www.pdsb.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten